Characterization of Academic Success in Non-face-to-face Education in Nursing Students

Authors

Keywords:

academic success, academic performance, long distance education

Abstract

Introduction: In response to changing educational dynamics and the growing need for flexibility, non-face-to-face education has emerged as a significant modality in the training of nursing professionals.

Objective: Describe the characteristics that influence the academic success of non-face-to-face education in nursing students.

Methods: Integrative review during the months of December 2023 and January 2024, which considered the stages according to the PRISMA guide. The search was carried out in the databases: PubMed, Web of Science, EBSCO Host, Scopus, ScienceDirect, Embase, Biblioteca Virtual de Salud y SciELO; using the Boolean operators OR and AND. Complete texts were considered, in all languages, and 22 articles were obtained that met the planned objectives to achieve a global and integrative understanding.

Conclusions: Academic success in non-face-to-face education of nursing students is intrinsically linked to personal and educational characteristics and solid technological infrastructure.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rocio del Pilar Pucuhuayla Mamani, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Lima,

Enfermera con Maestría en Administración y Gerencia en Servicios de Salud, especializada en Emergencias y Desastres, así como en Centro Quirúrgico Especializado. Con experiencia destacada en entornos hospitalarios y habilidades especializadas en gestión de emergencias, auditoría en salud, cuidados intensivos y una destacada habilidad investigativa. Mi compromiso con la calidad asistencial se refleja en una formación y participación activa en programas de educación continua. Actualmente cursando el doctorado en Enfermería.

Viter Gerson Carlos Trinidad, Universidad Privada del Norte, Departamento de Humanidades. Lima,

Especialista en diseños de investigación en salud, evaluaciones económicas, calidad y seguridad del paciente. Con habilidades para diseño y análisis de base de datos, desde modelos básicos hasta modelos complejos de regresión lineal, logística y sobrevida en Stata, con experiencia en el cuidado del paciente, en docencia superior, publicación y en revisión de artículos científicos como miembro del comité editor de la Revista Peruana de Ciencias de la Salud y revisor invitado de la revista Gaceta Científica y Desafíos.

Published

2024-12-28

How to Cite

1.
Pucuhuayla Mamani R del P, Carlos Trinidad VG. Characterization of Academic Success in Non-face-to-face Education in Nursing Students. Rev. cuba. enferm. [Internet]. 2024 Dec. 28 [cited 2025 Mar. 10];40:e_6552. Available from: https://revenfermeria.sld.cu/index.php/enf/article/view/6552